Dag 1, 2 Oktober van LA naar Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Henk Dammer - WaarBenJij.nu Dag 1, 2 Oktober van LA naar Palm Springs - Reisverslag uit Palm Springs, Verenigde Staten van Henk Dammer - WaarBenJij.nu

Dag 1, 2 Oktober van LA naar Palm Springs

Door: Henk Dammer

Blijf op de hoogte en volg Henk

03 Oktober 2016 | Verenigde Staten, Palm Springs

De motoren ophalen en de Navigatie installeren ging erg rommelig en moeizaam.
Het gevolg was dat ik pas om 12 uur weg kon rijden uit LA. De bestemming is Palm Springs. En rit van ongeveer 300 km. Het eerste gedeelte was zuidwaarts langs de kust richting San Diego. Der eerste 50 km om de stad uit te komen waren rond uit saai. Veel verkeer en stoplichten (zondag) . Maar wat zuidelijker begon het heel mooi te worden, Long Beach en Newport hebben prachtige stranden, Tientallen km's lang en veel mooie uitzichten. Ook hele leuke en sjieke vakantie plaatsen, een beetje het Monaca van USA. Veel mooie en dure auto's en heel mooie huizen. Maar het schiet natuurlijk niet op. Ik rijdt samen met een maat die een een paar keer op vorige reizen ontmoet heb. Er zijn 30 motoren bij deze tocht. De bedoeling is dat je op GPS individueel rijdt, of klein groepje anders schiet het helemaal niet op.
Bij Dana point zijn we Oostwaarts gaan rijden door mooie groene beboste heuvel met weer veel rijkdom te zien, mooie autoos en mooie huizen. Wat verderop werd het wat "normaler" , af een toe een trailer parken bouwvalliger. Het werd ook behoorlijk warm, zo een 30 gr. Dus ik heb met motorjack vervangen door een bodywarmer. Was heerlijk rijden, lekker rustig, heerlijk weer en wat bergachtiger. Wat leuke stops gemaakt voor hapje en drankje zoals dat gaat in USA.
Vanwege ons late vertrek hebben we besloten om de laatse 100 km het National Forest maar te laten zitten en hebben een snellere route naar Hotel in Palm Springs te nemen (we waren dus met zijn 2-en). Grote weg door hele kale hoge bergen, ook nog erg heet. Tegen zons ondergang kwamen we in Palm Springs aan (het was inmiddels 18.30 uur). Vanaf dat moment druppelde de rest van de motoren ook binnen, de laatste groep pas om 22 uur!! En we zij er 1 kwijt, die was er om 22.30 nog niet toen ik naar bed ging. Ben benieuwd!!!
Het was een lange inspannende dag, maar wel heel erg leuk. In Palm Springs (een sjieke toeristen oord) lekker Burito gegeten met de nodige biertjes.
Op naar Daedth Valley, het reisdoel voor morgen. Word ook een lange reisdag, bijna 600 km door de bergen, Joshua Tree,

• 03 Oktober 2016 - 15:45

Mike:

Hoi pa,

Zuid-Californie is wel mooi he! Ik weet zeker dat je morgen ook gaat genieten: Joshua Tree en Death Valley zijn heel erg woestijnachtig, maar wel erg mooie wegen. Tip: koop bij het visitor center van het National Park een 'America The Great' pass voor alle nationale parken. Kost je 80$, maar als je per park moet gaan betalen kost het je 25$. Misschien dat je als 65+er korting krijgt...amerikaanse senior citizens krijgen zo'n pas voor 10$ ofzo. Ik weet niet welke NP's je nog meer gaat bezoeken, maar vanaf 3 parken kan het dus uit!

Je zult waarschijnlijk geen tijd hebben voor de Palm Springs Aerial Tramway, als ik je reisplanning zo zie...jammer, maar het is niet anders! Geniet van de weg door Joshua Tree NP en Death Valley NP! Als je 's avonds rond schemering buiten bent, kan het gebeuren dat je coyotes (prairiehonden) ziet... ze komen zelfs heel nieuwsgierig dichterbij!

Is intussen al bekend waar die 'verdwenen' rijder is?

Grtz,
    Mike

• 03 Oktober 2016 - 20:51

Frank Bolkestein:

Ik zie jou in mijn gedachten al rijdend genieten.
    Ik hoop voor jou dat het mooi weer blijft en mooie tochten.

Geniet er maar van, Gr Frank.

• 03 Oktober 2016 - 22:36

Winibald: